Veebiarenduse baasteadmised

Veebiarendus e. web development - BAASTEADMISED


Selleks, et saada korralikult funktsioneerivat ning raha sisse toovat saiti on vaja järgnevat:

1. Domeeninime - Võimalikult lühike, võimalikult asjakohane ja kindlasti ülemdomeenis (.com, .org, ee vms). Võib teha muidugi ka domeen.com/minusait, minusait.pri.ee või minusait.domeen.com tüüpi lehe, kuid tavaliselt on see ebamugav kasutajatele ning vähendab saidi usaldusväärsust ka otsingumootorite seas. Võimalusel tasub osta ära vana domeen, mille sait lõpetas tegevuse vms, see meeldib otsingumootoritele ning toob külastajaid, mis võisid saidil varem olla. Lihtsad, loogilised ja meeldejäävad nimed, nt pling.ee , solvangud.ee

2. Hosting - Tavaliselt võib selle saada koos domeeninimega nt. www.zerver.eu
Hostingu pakkujad neti.ee's: neti.ee/.../Andmeside_ja_Internet
.pri.ee alamdomeen on tasuta, aga sellega kaasnevad piirangud.
nodaddy.com Ei soovitata GoDaddy.com'i hostingut.
Mõned valitud hostid:
tantum.ee Alates 120.-/aasta ja 250.-/aasta.
dotnet.ee Alates 120.-/aasta
cemty.ee Alates 30.-/kuu
netpoint.ee Alates 59.-/kuu. Kvaliteetne.

3. Saidi programmeerimist – Kui on vaja keerulist lehte. On olemas programme, mis teevad selle tunduvalt hõlpsamaks nt vabavaraline Drupal ning alati võib ka lasta mõnel programmeerijal asi sinu eest ära teha, sellise mugavuse eest peab tavaliselt kõvasti maksma.

4. Saidi disaini - Lihtsam kui programmeerimine, kuid algaja võib sellegi tuksi keerata. Ei tasu disainiga üle pingutada. Disain on siiski üks vähemtähtsamaid osi, ei tasu sellele liiga palju vidinaid ja judinaid juurde lisada. Võtkem näiteks Google. Üks minimalistlikemaid disaine internetis, samas on see populaarseim otsingumootor maailmas, üks enimkülastatavaid saite. Logo suurus on Googlel kõigest 8 kb. Miks on minimalistlik disain parem? 1) Saidi laadimine võtab vähem aega - meeldib külastajale; 2) Vähem bandwidthi vaja - madalamad hostingu arved; 3) Ei vii tähelepanu tähtsamatelt asjadelt kõrvale - sisult, toodetelt, teenustelt jt asjadelt tänu millele teenid. Esilehelt peab aru saama, millest sait räägib! Tasuta ilusaid CSSis kujundusi saab freecsstemplates.org. Kui leht on valmis, tehke kindlasti kasutustest - kas lingid töötavad, kuidas leht näeb välja erinevates brauserites jne

5. Saidi sisu - Veeb areneb sellises suunas: suva sisu/ lohakas/ läbi töötlemata – hea sisu/ uuenemine/ uudised – kasulik, huvitav, asjalik sisu/ palju külastajaid/ reklaamipinna müük/ toote või teenuse müük. Artiklid, uudised, fotod, pildid, mängud vms... midagi peab sait pakkuma inimesele. Sisu on saidi juures kõige tähtsam. Hea sisu müüb end ise.

6. Külastatavuse tekitamine - Saidi reklaamimine teistel saitidel, sõprade seas jne. SEO ehk Search Engine Optimization - otsingumootoritest enda saidi leitavamaks tegemine. Pane tähele, et hea sisuga sait meelitab soovituste kaudu ise külastajaid ;eelnevalt tuleb muidugi natuke reklaami ja SEO'd ka teha! Kliendi esimene külastus peab andma talle põhjuse taaskülastuseks, s.t. leht pakub talle midagi, mida ta mujalt ei saa.

Reklaami paigutusest veebis:
1. eraldi – sait (ei pea piirduma ühe domeeniga), leht, asukoht lehel (üleval, all, keskel, ääres).
2. erinevad – formaat (.gif, .avi), lihtsalt tekst, teksti sõnastus, esitus (popup, popafter jne). Silm märkab liikuvat paremini.
3. erinevatest valdkondadest – armastus, äri (suhted, töö).
4. ülalnimetatud peavad vahelduma. Reklaam peab olema mitmekesine.

7. Teenimisviiside leidmine ja rakendamine. Veebimeisterdamise ja selle pealt teenimise mõte on lihtne: teed saidi, suunad sinna palju külastajaid ja teenid külastajate pealt raha. Võimalusi on palju:
Reklaamipinna müük otse reklaamitellijale bännerina või lingina (või muu kasumliku pakkumisena),
Google Adsense (reklaam),
Google Search (reklaam),
Tasuline registreerimine saidil,
Toote (e-raamatuid, tervisetooteid, tarkvara, mobiili helinaid/pilte jpm)/teenuse (sms-teenuse, CSSis lehe kujunduste tegemine, bännerite tegemine) müük,
Annetused.

8. Kõige selle haldamine - uuendamine, muutmine, backupimine, vigade parandamine jne. Kõike, mida jälgitakse – areneb! Kui tahate, et sait areneks, tuleb kasuks n.ö. „pidada päevikut“ lehe arengust. Sinna kirjutate kui tegite uue kujunduse, teenuse, külastatavus suurenes jms. Te ei pruugi küll tulemust näha kohe, aga aasta lõikes on teil hea ettekujutus, kuidas asi töötab – mis mõjub ja mis ei. Soovitan lugeda Jamie Freemanni raamatut „500 veebi loomise nõuannet ja töövõtet“. Külastuste jälgimiseks soovitan www.google.com/analytics


Kui sa ei ole enam algaja veebiarendaja, siis unusta ülevalolev jutt ära ja vaata, mida õpetavad profid:

internetmarketing.ee - Internetiturunduse tipptehnikad Peep Laja'lt. Avasta parimad viisid kuidas tõsta veebilehe külastatavust, arendada suhteid ja suurendada müüki.

conversionxl.com - Peep Laja inglisekeelne blogi."Turn more visitors into customers Actionable conversion advice based on scientific research and in-depth industry knowledge."

dreamgrow.ee/blog - Internetiturundus ja sotsiaalne meedia.
 

No comments:

Post a Comment